Cradle People er et netværk af mennesker som forsøger at få alle mennesker til at bo leve og forbruge på måder, der gavner verden. Vi skal for Cradle People skabe et website, som inkluderer relevant social media. For at finde ud af hvad som kan forbedres ved deres nuværende hjemmeside, har vi lavet nogle usabilitytests, som kan give en indikation på de fejler og mangler som er ved deres nuværende side. Der var en bred enighed om at siden ikke var fyldstgørende designmæssigt, det virkede ikke som om siden gav en indikation om hvad det var cradle people egentlig stod for. Hvilket ikke blot ville kunne skræmme mulige medlemmer væk men også sponsorere, da man ikke var sikker på hvad man fik fra folkene bag siden. Altså hvad de egentlig stod for. Test personerne mente også at der burde være en større mulighed for at arrangere sig mere i cradlepeople gennem siden. Og at der gennerelt var for lidt incitament for at blive på siden og sprede budskabet. Ser man på situationen for virksomheden cradlepeople gennerelt, er de ifølge opgaveformuleringen afhængig af sponsorere, man bør derfor sørege for at deres profil reflekterer noget som sponsorere kan stå inde for. Og en måde hvorpå både dem og sponsorere formår visuelt at kommunikere til det gennerelle samfund. Derfor bør man overveje måder hvorpå man kan integrere sponsorlogoer på websitet som bliver produceret, men også et logo til cradle people, som sponsorererne kan implementere, for dermed at skabe awareness om at de rent faktisk støtter cradlepeople. Virksomheden er i øjeblikket i en situation hvor folk som klikker ind på deres hjemmeside ikke har nogen mulighed for at networke med andre omkring deres ideer, og få en form for community spirit mht. Cradlepeople, derfor bør man overveje at få indført en form for networking for på den måde at få community op og bakke op omkring cradle to cradle processen. De har dog et intra net ”NING” men dette virker lukket, og ummidelbart svært at finde hvis man ikke kender det i forvejen. Cradlepeople mangler ved deres webbaserede kommunikation en form for eksponering, for ligesom på billeder/video at vise hvad de egentlig er og såt for, derfor bør man overveje en måde at implementere dette da de dermed kan få en menneskelig profil, og dermed også tiltrække flere brugere som kan sprede cradle to cradle budskabet. Meningen med kommunikationen er at cradlepeople skal forsøge at kommunikere cradle to cradle ideeologien ud for på den måde at føre det viddere, men samtidigt skal de også forsøge at få inddraget sponsorere da den eneste økonomi de har kommer gennem sponsorere. Derfor er det nødvendigt med en balancegang som kan tilapsse dette.
Forstå baggrunden for kommunikationssituationen.
Hvad vil man kommunikere ud fra virksomheden
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar